ریال
شنبه 8 ارديبهشت 1403

شنبه, 12 اسفند 1402 14:50

مراحل وثیقه گذاشتن برای زندانی در سایت رهگشا مهم

رتبه این آیتم
کفیل به شخصی گفته می‌شود که حضور مجدد متهم یا مجرم را در دادگاه تعهد و کفالت ‌می‌نماید و تعهد می‌نماید که در صورت عدم حضور فرد زندانی میزان وجه‌الکفاله را پرداخت نماید. بدین صورت در صورت عدم حضور شخص متهم یا مجرم کفیل پرونده باید به تعهد خویش عمل نماید.

این مطلب را نیز بخوانید: اصلی ترین شرایط ارائه مرخصی زندانی

اما وثیقه سند ملکی ارایه شده به دادگاه است که در صورت عدم حضور به موقع متهم یا مجرم پرونده در دادگاه یا دادسرا از سمت دستگاه قضا ضبط خواهدشد.

مزایای وثیقه‌گذاری برای زندانی
شاید به این فکر افتاده باشید که خروج یک مجرم از زندان چه لزومی دارد؟

به شرایطی فکر کنید که فرد زندانی شده واقعا مجرم نباشد و فقط مورد اتهام قرار گرفته‌باشد و هنوز مجرم بودن و یا بی‌گناهی وی اثبات نشده‌است.این شخص مانند ذره‌ای معلق در زمین و هوا می‌ماند که هم بیم گرفتاری دارد و هم امید رهایی. در چنین شرایطی قطعا این شخص می‌خواهد و نیاز دارد که آزاد باشد تا بتواند درصدد جمع‌آوری مدارک و شواهدی دال بر بی‌گناهی خویش برآید.

حتی اگر از جنبه دیگری به این ماجرا نگاه کنید حتی به نفع دولت و بیت‌المال نیز می‌باشد. وقتی شخصی بیگناه است علاوه بر بازماندن از زندگی عادی خویش برای دولت نیز تحمیل هزینه در پی دارد.

هزینه‌هایی اعم از خوراک و پوشاک و امنیت و مکان و سرمایش و گرمایش و بهداشت و . . . اما اگر این ‌شخص به دنبال کارهای خویش باشد و زودتر بی‌گناهی خویش را ثابت کند از هزینه‌های دولت خواهد کاست.

این مطلب را نیز بخوانید: قرار وثیقه چه زمانی صادر می شود و میزان آن چقدر است؟

حتی شرایطی را در نظر بگیرید که فرد زندانی متهم است و جرم وی اثبات شده است خب در این صورت هم همانگونه که در بالا ذکر کردیم باز هم هزینه‌هایی برای دولت در پی دارد و علاوه بر آن خانواده وی و افرادی که تحت تکفل وی هستند نیز در این جامعه بی سرپرست و بدون توانایی امرار معاش خویش رها خواهند شد پس چه بهتر است که در زمان‌های مشخصی این فرد بیرون از زندان باشد تا بتواند به خانواده خویش رسیدگی کند و علاوه بر همه اینها اگر فرد متهم بیرون از زندان باشد شاید بتواند همه تلاش خویش را کرده و از شاکی یا شاکیان خصوصی پرونده طلب عفو و بخشش و رضایت کند.
خوانده شده 110 بار

به اشتراک گذاری این مطلب در شبکه های اجتماعی جهت افزایش بازدید

به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در گوگل پلاس به اشتراک گذاری در توئیتر به اشتراک گذاری در لینکدین
ali
ایجاد شده توسط

درج آگهی رایگان سایت رایگان بفروش هاست دارکوب طراحی سایت دارکوب
سایت خرید و فروش رایگان، طراحی شده توسط دارکوب.